Kritiek en klachten: Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Het is absoluut ons doel en onze intentie u zo goed mogelijk van dienst te zijn en samen met u zorg te dragen voor uw gezondheid.
Het kan voorkomen dat u niet tevreden bent of zelfs een klacht heeft. Bent u ontevreden of heeft u een klacht: hoe moeilijk het u ook lijkt, wij stellen het zeer op prijs als u een klacht eerst met ons bespreekt. Wellicht kunnen wij elkaar iets verduidelijken en een communicatieprobleem oplossen.
Suggesties ter verbetering van de kwaliteit stellen wij zeer op prijs. Wij nemen uw suggesties zeer ter harte. Helaas is het niet altijd mogelijk suggesties direct om te zetten in daden. Voor klachten kunt u bijgaand klachten formulier invullen.
Feedback kunt u sturen naar: praktijkbijdemolen@gmail.com
Vindt u het lastig om uw onvrede met ons op te lossen of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.